Kaip parduoti nekilnojamą turtą gyvenant užsienyje?
Būsto pardavimas yra nemenkas iššūkis kiekvienam, o jeigu gyvenate svetur – šis procesas gali atrodyti išties sudėtingai. Noriu jus nuraminti, tai nėra taip sunku, kaip atrodo! Galbūt jūs paveldėjote turtą arba aplinkybės susiklostė taip, kad nekilnojamo turto Lietuvoje jums nebereikia – šiandien galite parduoti būstą itin paprastai. Jums net neprireiks pirkti lėktuvo bilieto iš dabartinės gyvenamosios šalies atgal į Lietuvą. Įdomu, kaip tai padaryti? Šis įrašas – kaip tik tai, ko ieškote.
Pirmiausia, raskite patikimą asmenį, kuris atsakingai atstovaus jūsų interesus Lietuvoje. Nekilnojamo turto pardavimas – itin svarbus procesas, kurio nenorėtumėte patikėti bet kokiam žmogui. Rekomenduoju įgalioti artimą žmogų, kuris atstovautų jus sandoryje pas notarą ir kitose institucijose, o pardavimui pasirinkti patikimą nekilnojamo turto brokerį, kuris nuolat komunikuotų su Jumis ir informuotų apie pardavimo eigą. Kodėl neverta viso proceso patikėti tik artimam giminaičiui? Esu ne kartą susidūrusi su pardavėjais, kurie bandė parduoti giminaičių turtą – paprastai jie nebūna motyvuoti parduoti už didžiausią įmanomą kainą, neturi tam reikalingų žinių bei atmestinai vykdo būsto apžiūras. Visgi, pardavimo procesas – nelengvas darbas, todėl gerai pagalvokite, ar jūsų pasirinktas patikėtinis (giminaitis arba nekilnojamo turto brokeris) sugebės susitvarkyti su šia užduotimi ir parduoti būstą už geriausią įmanomą kainą. Tam, kad pardavimo metu nekiltų nesklandumų, labai svarbu iš anksto su patikėtiniais aptarti visus niuansus: pardavimo kainą, atlygį už darbą bei kitus aktualius klausimus.
Jeigu tokį žmogų jau turite – puiku! Metas imtis kitų darbų. Jus turite nuspręsti, ar patikėsite jam tik pardavimo procesą (į kurį įeina pirkėjo radimas, kainos ir sąlygų susitarimas), o dokumentų tvarkymui bei sutarties pasirašymui pas notarą rasite laiko bent trumpam atvykti į Lietuvą, ar nuspręsite patikėtam asmeniui suteikti specialų įgaliojimą, kurį Lietuvoje suteikia notaras pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą 1.74 straipsnį. Šį įgaliojimą galima gauti ir užsienyje – tereikia atvykti į valstybės, kurioje šiuo metu gyvenate, ambasadą ar konsulatą. Jeigu tokios galimybės nėra, tinka ir vietinio notaro pasirašytas įgaliojimas tos valstybės kalba. Žinoma, toks įgaliojimas turi būti išverstas vertimų biure lietuviškai. Taip pat atkreipkite dėmesį, jog užsienyje sudarytas įgaliojimas turi būti apostilizuojamas. Apostille – tai dokumente esančio parašo, antspaudo ir pasirašiusio asmens pareigų tikrumo patvirtinimas, nurodantis, kad vienos valstybės išduotus dokumentus gali priimti ir svarstyti kitos valstybės institucijos.
Įgaliojimo gavimo procese įgaliotinis dalyvauti neprivalo. Pagal įgaliotojo poreikius bei perleidimo sandorio ypatybes gali būti sudaromi arba terminuoti, arba neatšaukiami įgaliojimai. Terminuoti įgaliojimai apibrėžiami tik konkrečiam laiko periodui, iki kurios atstovas gali veikti atstovaujamo savininko vardu. Jeigu įgaliojime nenurodomas joks terminas, jis laikomas neapibrėžtu ir galioja 1 metus nuo jo sudarymo dienos. Tuo tarpu neatšaukiami įgaliojimai apibrėžiami sandorių pagrindu – jie apibrėžiami ne laiko periodu, o tam tikru įvykiu. Taip pat rašant įgaliojimo dokumentą, turėkite nekilnojamo turto dokumentus – jums reikės konkrečiai įvardyti turtą, kurį atstovaus jūsų įgaliotinis, bei veiksmus, kuriuos turės atlikti. Praktika rodo, kad verta įgalioti žmogų ne tik parduoti turtą, bet ir atlikti kitus veiksmus – pavyzdžiui, surinkti reikalingus dokumentus. Tokiu būdu jūs išvengsite nepatogumų ir galėsite būti ramus(-i), jog į Lietuvą važiuoti dėl šios priežasties nereikės.
Kadangi parduodant būstą užsienyje kiekvienam pardavėjui, gyvenančiam užsienyje, itin svarbus laikas, tikiuosi, kad šie patarimai palengvins šią naštą. Na, o jei vis dėlto jums iškils klausimų – visada galite pasikonsultuoti su manimi. Aš esu pasirengusi jums padėti!